Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a93v45e90l 58K58r66e91j10č78í97ř 2452671913906

Tak s počítačovou 3D grafikou jsem si hrál docela dost a komplexní čísla tam opravdu nepotřebujete. Na všechno stačí obyčejná matice 4x4 reálných čísel.

+1/0
17.5.2013 20:06
Foto

P50a55v17e75l 91Z82o70u12b37e46k 9723867961182

Ano, ono to je v tom totiž schované. Násobení sloupcového vektoru [a,b] maticí 2x2 ve tvaru [[cos(x), -sin(x)],[sin(x),cos(x)]] (kterou tam máte při rotaci vždy v nějaké vhodné bázi někde schovanou jako submatici) je ve skutečnosti násobení čísla a+i*b komplexním číslem cos(x)+i*sin(x). Je to naprosto totéž, rozdíl je pouze ve formalismu.

0/−1
18.5.2013 13:50

R24o77m45a67n 69Č64e19r81v43e52n67k48a 5128133274592

Podle nadpisu jsem se těšil na obsah blogu, ale když jsem hned na začátku narazil na "Komplikace přišly, když se někdo pokusil spočítat délku úhlopříčky ve čtverci. Dnes víme, že je to odmocnina ze dvou krát délka strany" začaly mě jímat mdloby. Nevím jak vy, ale nás na ZŠ učili poučku pro výpočet úhlopříčky pravoúhlého trojúhelníku jako "součet čtverců nad oběma odvěsnami rovná se součtu čtverců nad přepononou". Tudíž délka úhlopříčky ve čtverci je odmocnina ze dvou krát druhá mocnina délky strany. 

Koukám, že komplikace přišy a u někoho už zůstaly ;-)

+2/−4
17.5.2013 10:45

A63l32e95n38a 96V68e60s35e47l17á 3163211735888

No a protože odmocnina ze součinu je rovna  součimu odmocnin, tak platí, že vaše odmocnina ze (dvou krát druhá mocnina délky strany) je totéž jako autorčina (odmocnina ze dvou) krát délka strany. :-)

+5/0
17.5.2013 11:30

A30l21e93n15a 12V69e83s66e32l33á 3303841465348

Pardon.. autorova. To je tak, když člověk začne od diskuze ke článku...

+1/0
17.5.2013 11:30

J42a49r24o32s10l34a29v 22C32h73u22d84á79č75e17k 7444275126755

R^ Také jsem někdy v textu používal závorky na skupinování výrazů.

+1/0
17.5.2013 11:43
Foto

H32e77l78e27n89a 18H21e57j93d48u38k16o72v48á 9752879225746

závorky v textu jsou užitečné a je na pisateli, zda je použije a nebo text napíše formou složeného souvětí. Zpravidla se uvádí do závorek skupina výrazů doplňujících a upřesňujících základní text a to je adekvátní větám vedlejším. V matematice už taková benevolence není. Tam jsou povinné pro určení sledu ve výpočtu složených výrazů a proto je paní Veselá použila:-). Tak, jak to napsal pan Červenka, by se to počítalo úplně jinak. Vypočítala by se odmocnina ze dvou a vynásobila druhou mocninou délky strany a to s Pythagorovou větou nemá nic společného- bez závorek by byl text následující :

druhá odmocnina dvojnásobku druhé mocniny délky strany. Obdobně je tomu u výrazů délka strany krát odmocnina ze dvou ( to je jednoznačné, že nejdříve se vypočítá odmocnina ze dvou a a pak vypočtené číslo se vynásobí délkou strany). Výraz druhá odmocnina ze dvou krát délka strany, by byl byl počítán tak, že se vynásobí délka strany dvěma a pak se číslo odmocní. Tento slovosled musí obsahovat závorku a to takto : odmocnina(ze dvou) krát délka strany. Jo závorky dělají v matematice divy a čeština je holt taky mrška. Když se obojí nesprávně použije, výsledku se nedopracujeme;-D

0/0
17.5.2013 20:08
Foto

H65e95l51e87n95a 91H81e82j38d56u98k86o55v26á 9842679445586

upřesním, správného výsledku:-)

0/0
17.5.2013 20:10
Foto

H19e71l45e14n20a 26H17e64j37d35u82k77o16v37á 9412569145366

a ještě jedna možnost, jak upřesnit výraz  : odmocnina ze dvou krát délka stran,  mezi slova dvou a krát se dá čárka, takže text bude :

odmocnina ze dvou, krát délka strany:-)

0/0
17.5.2013 20:15

J19a35r35o89s31l97a35v 38C28h46u49d51á59č56e62k 7184535636645

Nevím jestli máte pravdu, myslím si, že ne. V matematice a v programovacích jazycích mají operace priority. Díky nim se někdy můžeme vyhnout užívání závorek (i když se závorkami to je jasnější). Např. násobení má vyšší prioritu než sčítání. Proto platí

     2 * 3 + 4 * 5 je totéž jako (2 * 3) + (4 * 5)

jak v matematice tak ve všech mně známých programovacích jazycích.

Pokud operace mají stejnou prioritu, tak se operace uskutečňují zleva doprava. 

Už si stoprocentně nepamatuji, jak je to s prioritou druhé odmocniny vzhledem k prioritě násobení a nechce se mi to vyhledávat. Myslím si však, že druhá odmocnina sqrt má vyšší prioritu než násobení, pak

    sqrt 2 * a = (sqrt2) * a.   (Většinou se však píše sqrt(2) * a.) Tj. odmocnina ze dvou krát délka strany je totéž jako    (odmocnina ze dvou) krát délka strany. V přirozeném jazyce je však lepší se závorce vyhnout a napsat délka strany krát odmocnina ze dvou.

+1/0
17.5.2013 22:15
Foto

H93e60l46e77n79a 83H27e54j13d73u30k79o28v83á 9382629175496

samozřejmě, že priority jsou, nejvyšší prioritu má odmocnina, pak mocnina,následuje dělení, násobení poslední sčítání a odčítání a pravdu máte v tom, že čeština je naštěstí tak skvělý jazyk, že závorky lze nahradit správným slovosledem,jak jste uvedl Vy a je to navíc hezky česky Já jsem vycházela z textového popisu výrazu, kdyby to bylo napsáno matematicky jak uvádíte v příkladu Vy, pak je to zcela jasné, protože odmocnina má vyšší prioritu než násobení. V textu však je nutné zdůraznit čeho se ta odmocnina týká zda jen dvojky nebo celého součinu.

+1/0
17.5.2013 23:48

J83a45r54o82s22l89a78v 45C89h85u41d28á58č73e33k 7124505716255

OK.

0/0
18.5.2013 0:02
Foto

P73a88v21e51l 23Z18o82u25b72e28k 9703407711342

No v textu se špatně píší závorky, ale asi bych to měl přepsat na "délka strany krát odmocnina ze dvou". Není to chyba, jenom nejednoznačnost zápisu.

+4/−1
17.5.2013 11:36

J54a45r23o80s57l16a63v 65C88h15u81d64á27č41e12k 7304545606355

R^

+1/−1
17.5.2013 13:14
Foto

H22e45l33e19n56a 42H41e97j81d94u29k27o66v70á 9862869495776

jistěže jsme se všichni učili Pythagorovu větu a ta je však formulována v obecné rovině pro rozdílné délky odvěsen. U výpočtu uhlopříčky čtverce se jedná o rovnoramenný trojúhelník, tedy jednodušší varianta pravoúhlého trojúhelníku, proto i výchozí vzorec se nejprve obecně upraví substitucí a následně zjednoduší dle daných pravidel a pak teprve se dosadí konkrétní hodnoty( v tomto případě délka strany čtverce). Ušetří se tak nadbytečný číselný výpočet a počítá se s jednoduššími čísly. Podle výrazu, z kterého Vás jímaly mdloby, se tak výpočet "smrskne" na vynásobení dvou čísel - odmocniny ze dvou a délky strany. Kdežto při použití Pythagorovy věty si započítáte daleko víc : počítáte druhou mocninu strany, násobíte ji dvěma a pak ještě odmocňujete.

0/0
17.5.2013 20:51

J66a36n 89P67a67v34e55l 8613182358286

Komplexní čisla budou absolutní většině lidí k ničemu. Stejně jako většina vědomostí získaných ve škole. Školy pracují na tom principu, že nevědí co z nás bude (a většinou to nevědí ani sami žáci). Proto hustí do žáků spoustu věcí které jim k ničemu, krom všeobecného rozhledu, nebudou. Nicméně, až se člověk zaměří na svůj obor, bude mít jednak znalosti z daného oboru, jednak si bude schopen dát věci do souvislosti a i chápat jednodušší věci mimo svůj obor. Tohle platí pro všechny stupně vzdělání. Základní, střední i vysoké školy. Jen ten balast co se učíme na vysoké je specializovanější a je ho méně.

Lidé budou vždy pyskovat proti takhle širokému vzdělání. Někdo považuje za zbytečnost komplexní čísla (matematiku), jiný dějiny, další fyziku. Mají pravdu, pro ně to je skutečně zbytečné. Nicméně, lepší systém školství ještě nikdo nevymyslel. Většina lidí na střední neví co chce dělat a velké procento o tom nemá páru ani na vejšce. Učte pak někoho specifické vědomosti když neví co chce.

+5/−6
16.5.2013 23:55

P97a40v26e49l 85B21a97c41í10k 2882700106720

Podle mě jsou z lidského hlediska věci s reálnou hodnotou ty nejméně významné. Tím netvrdím, že pravda má imaginární hodnotu.;-)

0/0
16.5.2013 20:49
Foto

V66l17a19d61i46m59í70r 24V43o14l81k68o 6850542657509

R^...jsem sym učitelky matematiky...to je téměř životní stigma;-D...prošel jsem od 5. třídy matematickou třídou přes matematický gympl a animatika na VŠB ("baňa") nebyla dávačka...i když přímo řadu věcí nepoužiju,tak  vypěstovaná schopnost myslet abstraktně mi pomohla mockrát a už i vydělala dost peněz...matika = kondice mozku....sama nestačí...musíte najít pro myšlení tržní uplatnění...ale jak ho máte, je jrho raketovým motorem...dnes lituju jen, že jsem ji nedřel daleko tvrdějiR^

+7/0
16.5.2013 20:45
Foto

H31e86l78e89n55a 76H31e85j49d30u10k75o50v46á 9652469295666

No dávačka v matematických disciplínách na bani nebyla;-D, ale profesoři, docenti a další pedagogové nás přesvědčili,že matematice učiti a ji pochopiti je nezbytné a prospěšné pro naši kůru mozkovou, aby byla použitelná. Po dobu mých studií měla,ale předpokládám, že má dodnes, katedra matematiky vysokou úroveň, bohužel v normalizační době někteří pedagogové  byli odejiti, a to i přes vysokou snahu šéfa katedry a současně i rektora Prof. Hajkra se  jejich setrvání na katedře  nepodařilo  obhájit. Souhlasím s Vámi, že vypěstovaná schopnost abstraktně myslet je velkou devizou pro profesionální život a to více či méně v jakémkoliv oboru.:-)

+4/0
16.5.2013 21:10
Foto

V94l12a87d53i97m73í80r 47V69o11l15k81o 6380392557549

R^ kéž by se tento názor promítl i do povinných maturit z matiky a větší důraz na jeho kvalitní výuku už na SŠ...jasně, že myšlení bolí a není to jednoduché...ale asiati v matice, fyzice a technických disciplínách dřou jak urvani.

..pokud je nechceme vystřídat jako prodavači u stánků na náměstí...musíme si přestat hrát po americku a zase makat na sobě...je smutné, že..i ti komouši měli respekt k technickým disciplínám větší než my dnes...snad generace autora zase vrátí to, co češi vždy uměli....zahraniční korporace poté, co zjistí, že fakt nežijeme na stromech, často přesouvá do ČR atypy a  nejnáročnější výrobu...čeké hlavičky to často zvládají lépe než oni a zahraniční "učitelé" se často k svému šoku jčí od nás...bál jsem se, že s novou dobou je tomu konec...teď doufám, že ne.;-)

+4/0
16.5.2013 21:21

J33a29r77o84s52l76a61v 42C39h59u19d49á24č67e62k 7454125486355

Doufejme.

+1/0
16.5.2013 21:40

J98a55r29o97s35l91a80v 94C82h26u47d24á28č46e21k 7904215236985

Vladimíre, doufám, že si jako kolegové blogeři a matematicky zaměření můžeme tykat.

Jsem moc rád, žes tu napsal o svém těžkém :-) dětství. Já to měl obráceně. Exaktní obory mě bavily a snadno mi šly, ale chodil jsem do normální třídy na normální ZDŠ a do normální SVVŠ, byť do matematicko-fyzikální třídy. Výsledkem bylo, že ve škole jsem se často nudil a tak jsem se k radosti i nespokojenosti některých učitelů během vyučování zabavoval sám, čtení pod lavicí, bavení se a hry se spolusedícím atd. Přesto jsem rád, že jsem chodil do normální školy a do normálních tříd. To mělo výhodu, že jsem vyrůstal mezi "normálními" dětmi a měl celkem normální dětství. Ono všeobecné vzdělání a mít kontakt se společností v širokém slova smyslu je také moc důležité. Vím však, že specializace nemusí jít na úkor dobrého všeobecného vzdělání. Měl jsem však štěstí na dobré učitele matematiky a fyziky. A tak jsem v ní dostal dobré základy. Pak jsem vystudoval celkem snadno Mat-fyz, tam jsem se již nenudil.

Souhlasím s Tebou, že pokud někdo má na matematiku alespoň trochu nadání, tak by se jí měl dobře naučit. V technických oborech se to vždy hodí a do jisté míry je to i nutné. Na druhou stranu, jsou lidi, kteří jsou matematičtí antitalenti, to ten žák ani jeho učitel někdy nemůže změnit. Ti pak mají třeba jiné dobré vlastnosti, které mohou rozvíjet a s nimi se uplatnit. Dokonce ne každý vysokoškolák (historie, jazyky atd.) musí trochu pokročilejší matematiku (tj. víc než počty) dobře chápat a znát. Schopnost přesně a logicky uvažovat je však i v těchto oborech třeba. Bez ní je to někdy hrůza.

+2/0
17.5.2013 13:44

J87a19r59o21s91l65a43v 30C37h29u86d47á28č92e36k 7164295336735

Dodatek.

V Nizozemsku na středních školách jsou dvě matematiky, nejprve matematika A a pak matematika B. Matematiku A musí myslím udělat každý. Matematiku B si berou ti, co jsou matematičti nadaní a chtějí studovat exaktní nebo technický obor. To je myslím dobrý systém. Problém je jen v tom, že z pohodlnosti si někteří matematiku B neberou i když by mohli a měli. Maturity jsou také buď z matematiky A a/nebo (nevím přesně jak to teď je) z matematiky B.

+1/0
17.5.2013 14:11

J58a86r26o83s79l46a55v 43C70h34u94d30á51č54e90k 7354355206465

Objevil jsem Váš blog až dnes a Vaše články se mi líbí. R^

+1/0
16.5.2013 20:11

J68a86r42o36s47l73a55v 95C59h76u10d53á84č83e91k 7884355396325

Dovedete psát dostatečně přesně a přitom srozumitelně. Toto umění je dar. Přeji Vám vytrvalost a mnoho úspěchů v popularizaci matematiky na Vašem blogu.

+3/0
16.5.2013 20:45
Foto

V42l36a22d28i86m86í65r 93V91o26l76k47o 6450792927239

R^

+1/0
16.5.2013 20:51
Foto

P10a83v57e41l 71Z10o46u21b56e94k 9763657691972

Děkuji, pozitivní ohlasy vždy potěší. :)

+1/−1
16.5.2013 21:07
Foto

Š46t10ě80p24á35n 59B30i17c59e86r88a 6119672608326

Problém s matematikou vidím v tom, že přírodopis nebo zeměpis může studentům vykládat vystudovaný pedagog, u matematiky by to však měl být matematik a nejen pouhý pedagog. Protože přívést žáky k pochopení dokáže jen ten, který problematiku pochopil a ne jen nastudoval. Při dnešní převaze žen ve školství, bych rád věděl, kolik učitelek se v matematice vyzná aspoň natolik jako autor blogu.

+5/0
16.5.2013 16:41
Foto

H15e48l14e97n74a 97H49e31j58d78u79k55o85v49á 9542469965496

Máte zcela pravdu, skutečně záleží na tom, kdo matematiku učí a také jak. Měla jsem dědečka - učitele matematiky, který když jsem tehdy soudružkou učitelkou byla ve čtvrté třídě prohlášena za neschopnou se matematice naučit, mě matematickými hříčkami nejen počítat naučil, ale vzbudil ve mě zájem o matematiku tak, že moje další vzdělávání bylo ve znamení matematiky a alespoň částečné pochopení této krásné vědy mi velmi pomáhá po celý pracovní život a to i přesto, že i když se více než 20 let  zabývám oborem, který na první pohled matematiku "zdánlivě" nepotřebuje, tak jsem ráda, že tyto dovednosti jsem získala, usnadnily mi výrazně rozhodování při řešení pracovních problémů a úkolů.R^

+1/0
16.5.2013 17:33

P20a77v46e43l 91J42a22n63s49a 2625499811844

Náš matikář (a byl to praktický matematik, ne jen pedagog s aprobací M) na gymplu říkal na adresu šprtů: "Matika se nedá umět, matice se musí rozumět!"

A neváhal sázet pětky papouškovačům pouček a vzorečků, když zjistil, že vlastně nemaj tušení, která bije.

+2/0
16.5.2013 22:46
Foto

P21a44v52e95l 71P70o27k65o10r70n11ý 2406914760802

K čemu jim bude? Naučí se místo okecávání i přemýšlet a neskončí s Alzheimerem. A kdyby uměli u maturity aspoň matiku ze zákaldní školy... Třeba trojčlenku, cache je na souřadnicích 15,5 stupňů, kolik je to stupňů a minut:

+2/0
16.5.2013 16:22

P50a61v72e46l 43H64a70m21p22l 9370120697166

kéž by to bylo tak jednoduché a přímočaré. Tchán kdysi prováděl optimalizaci kolejové přepravy, vyhodnocoval ekonomiku nákladní přepravy pro celé Německé dráhy (DB) a uměl věci, na které já jenom zíral. A stejně skončil s Alzheimerem.:-/

+2/0
17.5.2013 12:25
Foto

J42a84n 85R81ů95ž38i96č70k74a 7142122505347

Asi takhle... Studentovi trvale udržitelné ekumenie nebude matematika k ničemu. Po absolutoriu ovšem nebude k ničemu on.

+4/0
16.5.2013 16:19
Foto

P77e92t22r 46Z71á89v11l30a85d68s21k87ý 5181473760791

Ekumenie????

+1/0
16.5.2013 18:19

O81n83d58ř43e25j 94Š93r38u26b54a19ř 1805511525906

Problem se stredoskolskou matematikou je v tom, ze baziruje na prikladech misto vysvetleni principu.

+1/−2
16.5.2013 16:01

J97a42r41o23s45l42a29v 24T64a97c25h40o63v98s22k83y 2502880334960

Ja bych ty priklady nezavrhoval. Kdyz blbe spocitate most a on spadne, tak se taky nemuzete vymlouvat na to, ze postup byl dobre a stala se jen nepodsatna numericka chyba.

+2/0
16.5.2013 16:34
Foto

H34e30l65e74n44a 77H27e52j43d73u55k21o15v26á 9682969195156

příklady jsou nutné, aby se ověřilo, zda princip byl pochopen a ujasněn. Je lae pravdou, že když princip nebyl objasněn, tak pak ty příklady jsou jako učení se dat v dějepisu

+1/0
16.5.2013 18:38

P45a66v45e51l 39J28a59n96s77a 2975619551954

No ona matfyzová matematika vystavěná na principu "definice-věta-důkaz" je taky docela mimo mísu, když pro složení zkoušky z analýzy bylo zapotřebí "jen" předvést jeden z mnoha v posledních 5 měsících probíraných důkazů (to zase většinou nahrávalo šprtům a těm s fotografickou pamětí, já jako fyzik-praktik jsem přes tohle neměl šanci prolézt (opáčko prváku a zkouška na 8x, než mi to Kopáček z milosti napsal za tři (to se psaly roky 87-88)).

+1/0
16.5.2013 22:54

P96a11v63e67l 11J18a21n57s69a 2975509961214

Ale abych to doplnil - na tom matfyzu jsem tehdy aspoň konečně zpětně pochopil celou středoškolskou matematiku a středoškolskou fyziku, jejich provázanosti a v podstatě zbytečný učení fyzikálních vzorečků, protože všechno se nakonec dá jednoduše vyvodit, např. použitím matic a derivací nebo soustav rovnic.

Dneska si už z toho aktivně nepamatuju skoro nic (ale ono to někde v hloubi mozku uložený je), pro běžnej život prakticky zcela postačí malá a velká násobilka, trojčlenka a základní algebraický operace - takový ty vzorečky pro (a+b)×(a-b) nebo (a+b)×(c+d), s tímhle se dají snadno z hlavy násobit dvojciferný čísla.

+1/0
16.5.2013 23:04

P64a50v83e52l 92H95a25m53p78l 9270600677836

já dost často potřebuju příklad, abych pochopil smysl nebo princip

0/0
17.5.2013 12:27
Foto

H24e44l25e27n30a 73H44e22j10d24u18k25o14v39á 9182969345186

ale to je zcela v pořádku, princip se vysvětluje také na jednoduším příkladu

0/0
20.5.2013 14:49
Foto

P74e52t88r 31Z47á42v37l24a18d61s10k81ý 5561833490491

To máte tak. Matematika je exaktní věda a můžete se oprávněně ptát, jestli to je v praxi k něčemu. Jistě, je. Ale pouze pro studenty, kterým nechybí intelekt, analytické myšlení a náklonnost k matematice. 

Těžiště problému nejspíše spočívá v tom, že stát vytváří zdání, že bez maturity, či jiné střední školy, není možné ani pucovat záchody. 

Jedná se o tragický nesoulad státního školství s realitou.

Neplatí rovnice, že středoškolák = odborník v problematice. 

Pořád se mi to nedaří dobře formulovat. Ty školy produkují studenty s nějakým penzem vědomostí (podle usilovnosti profesora), ale v praxi jsou jim zcela na nic. Chybí, protože jde o universální vzdělání, nějaký spojující prvek, který (třeba tu matematiku) dá do souvislostí.

Shrnu to takto: státní školství se snaží vyrábět prefabrikované absolventy s univerzálním použitím. Jenže to školství nemá zpětnou vazbu o praktické aplikaci těch vědomostí. Takže vyrábí spíše zklamané jedince, kteří (a oprávněně) pochybují o použitelnosti vzdělání, které získali.

0/0
16.5.2013 15:51

J49a36r42o35s81l32a75v 47T29a38c82h38o84v79s20k24y 2702300364580

Spousty vedomosti ze skol jsou na nic. Dulezite je trenovat mozek. V telocviku se taky posiluje i kdyz neni treba rychle behat nebo zvedat tezke veci.

+6/0
16.5.2013 16:33
Foto

K19a70r55e93l 79R87a46d30a 9139474236367

Nevím jak to dnes chodí na střední škole. Sám jsem spoustu vědomostí zapoměl. Ale naučil jsem se tam něco hodně důležitého. Totiž s informacemi pracovat a dávat je do souvislostí. Třeba v chemii jsem byl ignorant, ale učitel mi zadal vypracování projektu linky na výrobu kyseliny sírové. Bez dalších informací. Stálo mě to pár dní ve vědecké knihovně a projekt i s výkresy byl na světě. Dokonce byl ohodnocen jako dobře zpracovaný a linka by zřejmě bez problémů fungovala.Tahle zkušenost třebaže na třicet let zasunutá někde na smetišti paměti mi pomohla. Při hledání zaměstnání jsem po měsíčním zaškoleni mohl vykonávat funkci technologa v mlékárenském provozu. Tedy něco co bylo hodně vzdálené od mé IT kvalifikace.Člověk nikdy neví jaká ,,zbytečná" informace se mu bude v životě hodit.

+4/0
16.5.2013 18:37

J68a30r88m68i56l96a 74Č49e70r65n54á 2106222989406

R^ Že je matematika k ničemu, to může tvrdit jen ten, komu se nechce trošku více namáhat mozkové závity anebo ten, kdo na to vůbec nemá. Házím si Vás do oblíbených. Příště to vypadá na odmocniny, nebo snad už logaritmy?

+4/0
16.5.2013 15:44
Foto

P78a76v30e70l 42Z23o28u22b90e27k 9713787871522

Zatím nevím, uvidíme do čeho se mi bude chtít. Možná posloupnosti a řady nebo základy statistiky, nechte se překvapit. :-)

0/−1
16.5.2013 15:53

J87a10r97o34s45l25a58v 21T88a34c11h73o38v82s68k98y 2892480784740

Ja bych se primlouval za infinitezimalni pocet. Leibnitz to pekne vymyslel

0/0
16.5.2013 16:30
Foto

P47a89v33e70l 92Z64o35u16b70e55k 9643797131702

O tom bych mohl napsat takovýchhle článků tucet ;-D Měl jsem to v plánu, ale pak jsem zjistil, že derivace a integrály už nejsou součástí klasických středoškolských osnov, na gymnáziích je to pouze doporučené rozšíření učiva. Proto pokud se k tomu někdy dostanu, tak asi až poté, co vyčerpám klasické osnovy.

0/−1
16.5.2013 16:34

J81a22r65o98s24l73a93v 63T27a19c80h17o22v53s82k18y 2572710874480

Tak asi neni treba opisovat Jarnika

0/0
16.5.2013 16:36
Foto

P72a23v62e17l 11Z73o32u93b84e82k 9623547191582

To určitě ne, ale už jenom takové nenáročné povídání o praktických aplikacích by vydalo na tenkou knížku :-)

0/−1
16.5.2013 16:45

Přečtěte rozhovor s Martou Kučíkovou

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz