Neděle 9. května 2021, svátek má Ctibor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 9. května 2021 Ctibor

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P24a27v38e84l 39K52r50e38j34č93í91ř 2242411583466

Tak s počítačovou 3D grafikou jsem si hrál docela dost a komplexní čísla tam opravdu nepotřebujete. Na všechno stačí obyčejná matice 4x4 reálných čísel.

+1/0
17.5.2013 20:06
Foto

P85a53v68e74l 10Z85o22u15b27e57k 9653327931232

Ano, ono to je v tom totiž schované. Násobení sloupcového vektoru [a,b] maticí 2x2 ve tvaru [[cos(x), -sin(x)],[sin(x),cos(x)]] (kterou tam máte při rotaci vždy v nějaké vhodné bázi někde schovanou jako submatici) je ve skutečnosti násobení čísla a+i*b komplexním číslem cos(x)+i*sin(x). Je to naprosto totéž, rozdíl je pouze ve formalismu.

0/−1
18.5.2013 13:50
Foto

R62o41m12a44n 86Č33e19r66v39e83n32k28a 5628483714192

Podle nadpisu jsem se těšil na obsah blogu, ale když jsem hned na začátku narazil na "Komplikace přišly, když se někdo pokusil spočítat délku úhlopříčky ve čtverci. Dnes víme, že je to odmocnina ze dvou krát délka strany" začaly mě jímat mdloby. Nevím jak vy, ale nás na ZŠ učili poučku pro výpočet úhlopříčky pravoúhlého trojúhelníku jako "součet čtverců nad oběma odvěsnami rovná se součtu čtverců nad přepononou". Tudíž délka úhlopříčky ve čtverci je odmocnina ze dvou krát druhá mocnina délky strany. 

Koukám, že komplikace přišy a u někoho už zůstaly ;-)

+2/−4
17.5.2013 10:45
Foto

A39l69e16n28a 57V65e38s15e32l67á 3803851285438

No a protože odmocnina ze součinu je rovna  součimu odmocnin, tak platí, že vaše odmocnina ze (dvou krát druhá mocnina délky strany) je totéž jako autorčina (odmocnina ze dvou) krát délka strany. :-)

+5/0
17.5.2013 11:30
Foto

A20l78e96n25a 77V26e43s21e98l29á 3583171695128

Pardon.. autorova. To je tak, když člověk začne od diskuze ke článku...

+1/0
17.5.2013 11:30
Foto

J89a86r64o18s92l23a63v 53C18h75u51d96á13č95e21k 7294525336485

R^ Také jsem někdy v textu používal závorky na skupinování výrazů.

+1/0
17.5.2013 11:43
Foto

H94e72l52e30n47a 70H55e74j27d70u86k69o49v94á 9362259455136

závorky v textu jsou užitečné a je na pisateli, zda je použije a nebo text napíše formou složeného souvětí. Zpravidla se uvádí do závorek skupina výrazů doplňujících a upřesňujících základní text a to je adekvátní větám vedlejším. V matematice už taková benevolence není. Tam jsou povinné pro určení sledu ve výpočtu složených výrazů a proto je paní Veselá použila:-). Tak, jak to napsal pan Červenka, by se to počítalo úplně jinak. Vypočítala by se odmocnina ze dvou a vynásobila druhou mocninou délky strany a to s Pythagorovou větou nemá nic společného- bez závorek by byl text následující :

druhá odmocnina dvojnásobku druhé mocniny délky strany. Obdobně je tomu u výrazů délka strany krát odmocnina ze dvou ( to je jednoznačné, že nejdříve se vypočítá odmocnina ze dvou a a pak vypočtené číslo se vynásobí délkou strany). Výraz druhá odmocnina ze dvou krát délka strany, by byl byl počítán tak, že se vynásobí délka strany dvěma a pak se číslo odmocní. Tento slovosled musí obsahovat závorku a to takto : odmocnina(ze dvou) krát délka strany. Jo závorky dělají v matematice divy a čeština je holt taky mrška. Když se obojí nesprávně použije, výsledku se nedopracujeme;-D

0/0
17.5.2013 20:08
Foto

H71e92l15e78n66a 69H30e73j80d23u47k98o78v76á 9342689745386

upřesním, správného výsledku:-)

0/0
17.5.2013 20:10
Foto

H46e65l26e47n47a 48H46e82j31d16u11k11o75v80á 9752269795406

a ještě jedna možnost, jak upřesnit výraz  : odmocnina ze dvou krát délka stran,  mezi slova dvou a krát se dá čárka, takže text bude :

odmocnina ze dvou, krát délka strany:-)

0/0
17.5.2013 20:15
Foto

J43a25r15o82s98l73a88v 41C36h27u90d19á44č80e30k 7964785786855

Nevím jestli máte pravdu, myslím si, že ne. V matematice a v programovacích jazycích mají operace priority. Díky nim se někdy můžeme vyhnout užívání závorek (i když se závorkami to je jasnější). Např. násobení má vyšší prioritu než sčítání. Proto platí

     2 * 3 + 4 * 5 je totéž jako (2 * 3) + (4 * 5)

jak v matematice tak ve všech mně známých programovacích jazycích.

Pokud operace mají stejnou prioritu, tak se operace uskutečňují zleva doprava. 

Už si stoprocentně nepamatuji, jak je to s prioritou druhé odmocniny vzhledem k prioritě násobení a nechce se mi to vyhledávat. Myslím si však, že druhá odmocnina sqrt má vyšší prioritu než násobení, pak

    sqrt 2 * a = (sqrt2) * a.   (Většinou se však píše sqrt(2) * a.) Tj. odmocnina ze dvou krát délka strany je totéž jako    (odmocnina ze dvou) krát délka strany. V přirozeném jazyce je však lepší se závorce vyhnout a napsat délka strany krát odmocnina ze dvou.

+1/0
17.5.2013 22:15
Foto

H34e54l66e42n83a 47H24e71j79d46u66k33o61v96á 9932359595336

samozřejmě, že priority jsou, nejvyšší prioritu má odmocnina, pak mocnina,následuje dělení, násobení poslední sčítání a odčítání a pravdu máte v tom, že čeština je naštěstí tak skvělý jazyk, že závorky lze nahradit správným slovosledem,jak jste uvedl Vy a je to navíc hezky česky Já jsem vycházela z textového popisu výrazu, kdyby to bylo napsáno matematicky jak uvádíte v příkladu Vy, pak je to zcela jasné, protože odmocnina má vyšší prioritu než násobení. V textu však je nutné zdůraznit čeho se ta odmocnina týká zda jen dvojky nebo celého součinu.

+1/0
17.5.2013 23:48
Foto

J62a66r52o57s15l21a28v 90C22h71u30d80á78č12e95k 7404545846765

OK.

0/0
18.5.2013 0:02
Foto

P81a30v45e84l 11Z19o94u69b93e39k 9223497551692

No v textu se špatně píší závorky, ale asi bych to měl přepsat na "délka strany krát odmocnina ze dvou". Není to chyba, jenom nejednoznačnost zápisu.

+4/−1
17.5.2013 11:36
Foto

J73a25r22o42s75l49a54v 24C92h35u51d51á97č66e63k 7364315516195

R^

+1/−1
17.5.2013 13:14
Foto

H58e76l12e27n80a 50H48e19j50d33u61k10o31v74á 9202159855836

jistěže jsme se všichni učili Pythagorovu větu a ta je však formulována v obecné rovině pro rozdílné délky odvěsen. U výpočtu uhlopříčky čtverce se jedná o rovnoramenný trojúhelník, tedy jednodušší varianta pravoúhlého trojúhelníku, proto i výchozí vzorec se nejprve obecně upraví substitucí a následně zjednoduší dle daných pravidel a pak teprve se dosadí konkrétní hodnoty( v tomto případě délka strany čtverce). Ušetří se tak nadbytečný číselný výpočet a počítá se s jednoduššími čísly. Podle výrazu, z kterého Vás jímaly mdloby, se tak výpočet "smrskne" na vynásobení dvou čísel - odmocniny ze dvou a délky strany. Kdežto při použití Pythagorovy věty si započítáte daleko víc : počítáte druhou mocninu strany, násobíte ji dvěma a pak ještě odmocňujete.

0/0
17.5.2013 20:51
Foto

J96a78n 45P31a66v37e20l 8423592218386

Komplexní čisla budou absolutní většině lidí k ničemu. Stejně jako většina vědomostí získaných ve škole. Školy pracují na tom principu, že nevědí co z nás bude (a většinou to nevědí ani sami žáci). Proto hustí do žáků spoustu věcí které jim k ničemu, krom všeobecného rozhledu, nebudou. Nicméně, až se člověk zaměří na svůj obor, bude mít jednak znalosti z daného oboru, jednak si bude schopen dát věci do souvislosti a i chápat jednodušší věci mimo svůj obor. Tohle platí pro všechny stupně vzdělání. Základní, střední i vysoké školy. Jen ten balast co se učíme na vysoké je specializovanější a je ho méně.

Lidé budou vždy pyskovat proti takhle širokému vzdělání. Někdo považuje za zbytečnost komplexní čísla (matematiku), jiný dějiny, další fyziku. Mají pravdu, pro ně to je skutečně zbytečné. Nicméně, lepší systém školství ještě nikdo nevymyslel. Většina lidí na střední neví co chce dělat a velké procento o tom nemá páru ani na vejšce. Učte pak někoho specifické vědomosti když neví co chce.

+5/−6
16.5.2013 23:55
Foto

P15a66v17e69l 40B95a92c70í97k 2402910376390

Podle mě jsou z lidského hlediska věci s reálnou hodnotou ty nejméně významné. Tím netvrdím, že pravda má imaginární hodnotu.;-)

0/0
16.5.2013 20:49
Foto

V14l90a41d35i30m76í87r 61V77o52l33k72o 6720372207749

R^...jsem sym učitelky matematiky...to je téměř životní stigma;-D...prošel jsem od 5. třídy matematickou třídou přes matematický gympl a animatika na VŠB ("baňa") nebyla dávačka...i když přímo řadu věcí nepoužiju,tak  vypěstovaná schopnost myslet abstraktně mi pomohla mockrát a už i vydělala dost peněz...matika = kondice mozku....sama nestačí...musíte najít pro myšlení tržní uplatnění...ale jak ho máte, je jrho raketovým motorem...dnes lituju jen, že jsem ji nedřel daleko tvrdějiR^

+7/0
16.5.2013 20:45
Foto

H17e47l90e37n80a 44H66e53j39d90u77k27o44v86á 9522159515156

No dávačka v matematických disciplínách na bani nebyla;-D, ale profesoři, docenti a další pedagogové nás přesvědčili,že matematice učiti a ji pochopiti je nezbytné a prospěšné pro naši kůru mozkovou, aby byla použitelná. Po dobu mých studií měla,ale předpokládám, že má dodnes, katedra matematiky vysokou úroveň, bohužel v normalizační době někteří pedagogové  byli odejiti, a to i přes vysokou snahu šéfa katedry a současně i rektora Prof. Hajkra se  jejich setrvání na katedře  nepodařilo  obhájit. Souhlasím s Vámi, že vypěstovaná schopnost abstraktně myslet je velkou devizou pro profesionální život a to více či méně v jakémkoliv oboru.:-)

+4/0
16.5.2013 21:10
Foto

V26l75a94d84i22m82í32r 75V37o24l82k96o 6660682827949

R^ kéž by se tento názor promítl i do povinných maturit z matiky a větší důraz na jeho kvalitní výuku už na SŠ...jasně, že myšlení bolí a není to jednoduché...ale asiati v matice, fyzice a technických disciplínách dřou jak urvani.

..pokud je nechceme vystřídat jako prodavači u stánků na náměstí...musíme si přestat hrát po americku a zase makat na sobě...je smutné, že..i ti komouši měli respekt k technickým disciplínám větší než my dnes...snad generace autora zase vrátí to, co češi vždy uměli....zahraniční korporace poté, co zjistí, že fakt nežijeme na stromech, často přesouvá do ČR atypy a  nejnáročnější výrobu...čeké hlavičky to často zvládají lépe než oni a zahraniční "učitelé" se často k svému šoku jčí od nás...bál jsem se, že s novou dobou je tomu konec...teď doufám, že ne.;-)

+4/0
16.5.2013 21:21
Foto

J90a91r11o10s58l69a33v 87C94h38u97d70á27č90e98k 7284305676205

Doufejme.

+1/0
16.5.2013 21:40
Foto

J43a78r32o35s17l14a14v 17C52h69u41d33á18č43e48k 7954595146515

Vladimíre, doufám, že si jako kolegové blogeři a matematicky zaměření můžeme tykat.

Jsem moc rád, žes tu napsal o svém těžkém :-) dětství. Já to měl obráceně. Exaktní obory mě bavily a snadno mi šly, ale chodil jsem do normální třídy na normální ZDŠ a do normální SVVŠ, byť do matematicko-fyzikální třídy. Výsledkem bylo, že ve škole jsem se často nudil a tak jsem se k radosti i nespokojenosti některých učitelů během vyučování zabavoval sám, čtení pod lavicí, bavení se a hry se spolusedícím atd. Přesto jsem rád, že jsem chodil do normální školy a do normálních tříd. To mělo výhodu, že jsem vyrůstal mezi "normálními" dětmi a měl celkem normální dětství. Ono všeobecné vzdělání a mít kontakt se společností v širokém slova smyslu je také moc důležité. Vím však, že specializace nemusí jít na úkor dobrého všeobecného vzdělání. Měl jsem však štěstí na dobré učitele matematiky a fyziky. A tak jsem v ní dostal dobré základy. Pak jsem vystudoval celkem snadno Mat-fyz, tam jsem se již nenudil.

Souhlasím s Tebou, že pokud někdo má na matematiku alespoň trochu nadání, tak by se jí měl dobře naučit. V technických oborech se to vždy hodí a do jisté míry je to i nutné. Na druhou stranu, jsou lidi, kteří jsou matematičtí antitalenti, to ten žák ani jeho učitel někdy nemůže změnit. Ti pak mají třeba jiné dobré vlastnosti, které mohou rozvíjet a s nimi se uplatnit. Dokonce ne každý vysokoškolák (historie, jazyky atd.) musí trochu pokročilejší matematiku (tj. víc než počty) dobře chápat a znát. Schopnost přesně a logicky uvažovat je však i v těchto oborech třeba. Bez ní je to někdy hrůza.

+2/0
17.5.2013 13:44
Foto

J56a56r51o17s88l82a83v 61C58h46u24d64á75č98e58k 7484265686665

Dodatek.

V Nizozemsku na středních školách jsou dvě matematiky, nejprve matematika A a pak matematika B. Matematiku A musí myslím udělat každý. Matematiku B si berou ti, co jsou matematičti nadaní a chtějí studovat exaktní nebo technický obor. To je myslím dobrý systém. Problém je jen v tom, že z pohodlnosti si někteří matematiku B neberou i když by mohli a měli. Maturity jsou také buď z matematiky A a/nebo (nevím přesně jak to teď je) z matematiky B.

+1/0
17.5.2013 14:11
Foto

J92a94r53o61s80l27a62v 15C89h36u78d94á48č24e78k 7214635906705

Objevil jsem Váš blog až dnes a Vaše články se mi líbí. R^

+1/0
16.5.2013 20:11
Foto

J42a51r32o51s55l70a37v 14C65h34u59d94á31č36e92k 7204555126935

Dovedete psát dostatečně přesně a přitom srozumitelně. Toto umění je dar. Přeji Vám vytrvalost a mnoho úspěchů v popularizaci matematiky na Vašem blogu.

+3/0
16.5.2013 20:45
Foto

V70l88a35d77i92m35í79r 51V75o49l96k86o 6930562547359

R^

+1/0
16.5.2013 20:51
Foto

P24a69v53e96l 90Z53o22u96b80e40k 9413567671552

Děkuji, pozitivní ohlasy vždy potěší. :)

+1/−1
16.5.2013 21:07
Foto

Š13t33ě18p69á30n 80B17i73c38e26r75a 6299612638676

Problém s matematikou vidím v tom, že přírodopis nebo zeměpis může studentům vykládat vystudovaný pedagog, u matematiky by to však měl být matematik a nejen pouhý pedagog. Protože přívést žáky k pochopení dokáže jen ten, který problematiku pochopil a ne jen nastudoval. Při dnešní převaze žen ve školství, bych rád věděl, kolik učitelek se v matematice vyzná aspoň natolik jako autor blogu.

+5/0
16.5.2013 16:41
Foto

H46e64l47e76n11a 77H49e12j15d12u26k75o37v96á 9622939325826

Máte zcela pravdu, skutečně záleží na tom, kdo matematiku učí a také jak. Měla jsem dědečka - učitele matematiky, který když jsem tehdy soudružkou učitelkou byla ve čtvrté třídě prohlášena za neschopnou se matematice naučit, mě matematickými hříčkami nejen počítat naučil, ale vzbudil ve mě zájem o matematiku tak, že moje další vzdělávání bylo ve znamení matematiky a alespoň částečné pochopení této krásné vědy mi velmi pomáhá po celý pracovní život a to i přesto, že i když se více než 20 let  zabývám oborem, který na první pohled matematiku "zdánlivě" nepotřebuje, tak jsem ráda, že tyto dovednosti jsem získala, usnadnily mi výrazně rozhodování při řešení pracovních problémů a úkolů.R^

+1/0
16.5.2013 17:33
Foto

P29a46v72e78l 34J35a72n28s50a 2405369311714

Náš matikář (a byl to praktický matematik, ne jen pedagog s aprobací M) na gymplu říkal na adresu šprtů: "Matika se nedá umět, matice se musí rozumět!"

A neváhal sázet pětky papouškovačům pouček a vzorečků, když zjistil, že vlastně nemaj tušení, která bije.

+2/0
16.5.2013 22:46
Foto

P91a57v38e43l 75P92o79k66o77r63n31ý 2136664140142

K čemu jim bude? Naučí se místo okecávání i přemýšlet a neskončí s Alzheimerem. A kdyby uměli u maturity aspoň matiku ze zákaldní školy... Třeba trojčlenku, cache je na souřadnicích 15,5 stupňů, kolik je to stupňů a minut:

+2/0
16.5.2013 16:22
Foto

P78a76v75e32l 52H45a41m27p94l 9660400217136

kéž by to bylo tak jednoduché a přímočaré. Tchán kdysi prováděl optimalizaci kolejové přepravy, vyhodnocoval ekonomiku nákladní přepravy pro celé Německé dráhy (DB) a uměl věci, na které já jenom zíral. A stejně skončil s Alzheimerem.:-/

+2/0
17.5.2013 12:25
Foto

J81a36n 19R74ů82ž39i34č27k97a 7622862105527

Asi takhle... Studentovi trvale udržitelné ekumenie nebude matematika k ničemu. Po absolutoriu ovšem nebude k ničemu on.

+4/0
16.5.2013 16:19
Foto

P26e51t82r 51Z75á66v31l67a48d72s64k14ý 5781353600401

Ekumenie????

+1/0
16.5.2013 18:19
Foto

O43n75d44ř81e75j 83Š50r53u56b29a36ř 1785851805246

Problem se stredoskolskou matematikou je v tom, ze baziruje na prikladech misto vysvetleni principu.

+1/−2
16.5.2013 16:01
Foto

J88a31r98o29s88l44a53v 90T72a88c44h43o63v53s70k14y 2132730864640

Ja bych ty priklady nezavrhoval. Kdyz blbe spocitate most a on spadne, tak se taky nemuzete vymlouvat na to, ze postup byl dobre a stala se jen nepodsatna numericka chyba.

+2/0
16.5.2013 16:34
Foto

H85e51l28e75n41a 11H38e94j55d39u52k81o67v58á 9752819785166

příklady jsou nutné, aby se ověřilo, zda princip byl pochopen a ujasněn. Je lae pravdou, že když princip nebyl objasněn, tak pak ty příklady jsou jako učení se dat v dějepisu

+1/0
16.5.2013 18:38
Foto

P70a94v89e84l 71J91a41n50s86a 2985859251324

No ona matfyzová matematika vystavěná na principu "definice-věta-důkaz" je taky docela mimo mísu, když pro složení zkoušky z analýzy bylo zapotřebí "jen" předvést jeden z mnoha v posledních 5 měsících probíraných důkazů (to zase většinou nahrávalo šprtům a těm s fotografickou pamětí, já jako fyzik-praktik jsem přes tohle neměl šanci prolézt (opáčko prváku a zkouška na 8x, než mi to Kopáček z milosti napsal za tři (to se psaly roky 87-88)).

+1/0
16.5.2013 22:54
Foto

P15a97v26e37l 46J13a33n86s86a 2165579441424

Ale abych to doplnil - na tom matfyzu jsem tehdy aspoň konečně zpětně pochopil celou středoškolskou matematiku a středoškolskou fyziku, jejich provázanosti a v podstatě zbytečný učení fyzikálních vzorečků, protože všechno se nakonec dá jednoduše vyvodit, např. použitím matic a derivací nebo soustav rovnic.

Dneska si už z toho aktivně nepamatuju skoro nic (ale ono to někde v hloubi mozku uložený je), pro běžnej život prakticky zcela postačí malá a velká násobilka, trojčlenka a základní algebraický operace - takový ty vzorečky pro (a+b)×(a-b) nebo (a+b)×(c+d), s tímhle se dají snadno z hlavy násobit dvojciferný čísla.

+1/0
16.5.2013 23:04
Foto

P46a62v74e14l 77H87a35m96p12l 9910730107786

já dost často potřebuju příklad, abych pochopil smysl nebo princip

0/0
17.5.2013 12:27
Foto

H35e44l90e24n38a 19H40e17j46d82u51k30o38v77á 9552299825876

ale to je zcela v pořádku, princip se vysvětluje také na jednoduším příkladu

0/0
20.5.2013 14:49
Foto

P41e50t38r 55Z78á74v81l31a96d88s35k13ý 5161513370661

To máte tak. Matematika je exaktní věda a můžete se oprávněně ptát, jestli to je v praxi k něčemu. Jistě, je. Ale pouze pro studenty, kterým nechybí intelekt, analytické myšlení a náklonnost k matematice. 

Těžiště problému nejspíše spočívá v tom, že stát vytváří zdání, že bez maturity, či jiné střední školy, není možné ani pucovat záchody. 

Jedná se o tragický nesoulad státního školství s realitou.

Neplatí rovnice, že středoškolák = odborník v problematice. 

Pořád se mi to nedaří dobře formulovat. Ty školy produkují studenty s nějakým penzem vědomostí (podle usilovnosti profesora), ale v praxi jsou jim zcela na nic. Chybí, protože jde o universální vzdělání, nějaký spojující prvek, který (třeba tu matematiku) dá do souvislostí.

Shrnu to takto: státní školství se snaží vyrábět prefabrikované absolventy s univerzálním použitím. Jenže to školství nemá zpětnou vazbu o praktické aplikaci těch vědomostí. Takže vyrábí spíše zklamané jedince, kteří (a oprávněně) pochybují o použitelnosti vzdělání, které získali.

0/0
16.5.2013 15:51
Foto

J76a88r94o72s77l48a13v 35T98a79c33h82o49v19s79k76y 2282140424590

Spousty vedomosti ze skol jsou na nic. Dulezite je trenovat mozek. V telocviku se taky posiluje i kdyz neni treba rychle behat nebo zvedat tezke veci.

+6/0
16.5.2013 16:33
Foto

K50a79r64e26l 41R17a21d50a 9809434756987

Nevím jak to dnes chodí na střední škole. Sám jsem spoustu vědomostí zapoměl. Ale naučil jsem se tam něco hodně důležitého. Totiž s informacemi pracovat a dávat je do souvislostí. Třeba v chemii jsem byl ignorant, ale učitel mi zadal vypracování projektu linky na výrobu kyseliny sírové. Bez dalších informací. Stálo mě to pár dní ve vědecké knihovně a projekt i s výkresy byl na světě. Dokonce byl ohodnocen jako dobře zpracovaný a linka by zřejmě bez problémů fungovala.Tahle zkušenost třebaže na třicet let zasunutá někde na smetišti paměti mi pomohla. Při hledání zaměstnání jsem po měsíčním zaškoleni mohl vykonávat funkci technologa v mlékárenském provozu. Tedy něco co bylo hodně vzdálené od mé IT kvalifikace.Člověk nikdy neví jaká ,,zbytečná" informace se mu bude v životě hodit.

+4/0
16.5.2013 18:37
Foto

J92a70r11m66i34l20a 19Č91e46r13n55á 2976502979806

R^ Že je matematika k ničemu, to může tvrdit jen ten, komu se nechce trošku více namáhat mozkové závity anebo ten, kdo na to vůbec nemá. Házím si Vás do oblíbených. Příště to vypadá na odmocniny, nebo snad už logaritmy?

+4/0
16.5.2013 15:44
Foto

P86a19v58e83l 12Z19o76u26b96e33k 9773407701372

Zatím nevím, uvidíme do čeho se mi bude chtít. Možná posloupnosti a řady nebo základy statistiky, nechte se překvapit. :-)

0/−1
16.5.2013 15:53
Foto

J61a54r65o13s33l89a77v 18T22a51c18h93o49v23s46k33y 2652750434350

Ja bych se primlouval za infinitezimalni pocet. Leibnitz to pekne vymyslel

0/0
16.5.2013 16:30
Foto

P33a41v31e58l 73Z89o26u53b13e42k 9553787481642

O tom bych mohl napsat takovýchhle článků tucet ;-D Měl jsem to v plánu, ale pak jsem zjistil, že derivace a integrály už nejsou součástí klasických středoškolských osnov, na gymnáziích je to pouze doporučené rozšíření učiva. Proto pokud se k tomu někdy dostanu, tak asi až poté, co vyčerpám klasické osnovy.

0/−1
16.5.2013 16:34
Foto

J83a58r89o94s26l18a12v 78T95a16c75h17o69v63s79k72y 2662120964450

Tak asi neni treba opisovat Jarnika

0/0
16.5.2013 16:36
Foto

P13a30v32e16l 38Z43o73u34b14e79k 9953387541832

To určitě ne, ale už jenom takové nenáročné povídání o praktických aplikacích by vydalo na tenkou knížku :-)

0/−1
16.5.2013 16:45

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz